2013. február 2., szombat

Ebéd és desszert

Ma reggel isteni csodaként hatott rám a  vércukorszintem: 3,9 :)

Ennek örömére kicsit elmerészkedtem főzés terén az aszalt gyümölcsök felé. Tegnap fazekasságon egyik társam is pont azt mesélte, hogy paleósként mennyire szereti az aszalt szilvával töltött csirkemellet, és én is hasonló receptet találtam, igaz az eredeti szűzérméből készül, de gondoltam csirkéből sem lesz rossz :)

Szóval elszaladtam a boltba, vettem ezt azt, és nekiálltam alkotni... Két óra alatt született meg az alábbi étel:

1. póréhagymás-rozmaringos aszalt szilvával töltött csirkemell vele sült répával és körtével
2. fahéjas "paleocsinta" mézzel karamellizált mazsolás-almaöntettel

Íme az 1. recept (szintén Elmirától)
1 kg csirkemell
10 dkg aszalt gyümölcs apróra vágva
1 szál póréhagyma fehér része vékony karikákra vágva
3 db felkarikázott sárgarépa
2-3 szeletelt, nem túl érett körte
állati zsír (nálam még mindig a maradék kacsazsír)
rozmaring, só, bors

Elkészítése sem túl bonyolult (még nekem sem): megpirítottam a zsíron a póréhagymát, majd beletettem az aszalt szilvát és a rozmaringot és kicsit összepirítottam, amíg szét nem esett a póréhagyma és amolyan szósznak is nevezhető kulimász lett belőle. A húst már előtte felvágtam vékony szeletekre, besóztam, beborsoztam. Most beletöltöttem a gyümölcsös tölteléket, feltekertem és fogpiszkálóval rögzítettem. Kizsírozott tepsibe tettem, megszórtam a felszeletelt sárgarépával és alufóliával letakarva betoltam a 180 fokos sütőbe 30 percre. Amikor letelt az idő, levettem az alufóliát, rászórtam a szeletelt körtét és visszatettem 20 percre, hogy összesüljenek. És már kész is volt, lehetett tálalni :)

A 2. receptet itt a neten találtam, Alexandra blogjában, aki isteni dolgokat talál ki a messzi Ausztráliában, de szerencsére magyarul ír :)

A tészta nem túl bonyolult, ha már be van rendezve a konyha paleóra: nekem volt már otthon gesztenyelisztem, a múltkor készítettem jó előre egy üvegnyi ghít és kókusztejem is maradt a sütisütésből. Szóval az összetevők a bögrés sütemények receptje alapján:

2 bögre gesztenyeliszt
1 bögre növényi tej (rizs, mandula, kókusz stb.)
1 bögre víz
1 tojás
1 evőkanál ghí
csipet só
szőlőmagolaj a sütéshez

Először a tejet, vizet és tojást kell összekeverni, majd lassan a liszthez adagolni. Végül a só és a ghí kerül bele (felolvasztva). Utána jön a haddelhad!! Merthogy. Én világéletemben úgy sütöttem palacsintát, hogy dobáltam. Ez mondjuk még nem is nagyon baj, mert jelen esetben is ez a célravezető, nem lehet alányúlni semmivel, a tészta ugyanis nagyon törékeny. Szóval akkor: dobálás! Az első sikerült is, nagyon büszke voltam magamra. Kiderült, hogy nem véletlenül van a receptben olaj a sütéshez, mert teflon ide, teflon oda, anélkül ragad mint a nyavalya... eme felismerésemhez kapcsolódva készült egy enyhén cafatos darab. Majd megint sikerült egy, majd megint nem.. a fene se érti ezt.. a végére egész jól belejöttem, lett 6 db ép palacsintám is :)))

Utána akkor a karamellás alma. Ez sem nagy kunszt, viszont isteni íze van:

1 db nagyobb alma
marék mazsola (elhagyható)
egy evőkanál ghí
1-2 evőkanál méz / agavé nektár / juhar szirup

Az almát hámozás és csumázás után fel kell kockázni és a folyékony ghíre dobva, majd megszórva a mazsolával fedő alatt közepes lángon párolni. Nem tart sokáig, aztán a fedőt levéve a folyadék elforralása után a mézzel kicsit magasabb lángon összeforralni (karamellizálni) és már kész is van.

Ez a mennyiség 4 palacsintára elég, de nem is baj, mert annyira laktató, hogy a többire érdemes akkor készíteni, amikor legközelebb eszünk, mert melegen a legjobb...

Most már csak a palacsinták betöltése van hátra fahéjjal, feltekerni, öntetet ráönteni és KÉSZ!!!

U.i.: Szájakat becsukni, csorgó nyálat letörölni :))))))

Nincsenek megjegyzések: