2014. szeptember 28., vasárnap

Vasárnapi főzőcske 1.0

Mai délutánom a konyhában telt, miután reggel kilustálkodtam magam, egészen kilencig aludtam. Lapozgattam Mezei Elmira vendégváró falatok könyvét és gondoltam összedobok belőle valami finom mártogatóst és húsgolyót mártással. Na, ebből aztán kettőtől hatig tartó program lett :)

Először készítettem mindkettőt, szóval kétszer annyi ideig tartott mint egyébként, mert mindent előre kimértem, felaprítottam és harmincszor olvastam el miből mennyi kell és milyen sorrendben kell összekevernem.

Nézzük az elsőt. Nagyon megörültem a receptnek, mert szeretem az indiai konyhát, és ez ahhoz hasonlított. Hagymás puffancs névre hallgat és isteni dolgok vannak benne, úgymint gyömbér, kurkuma, római kömény, fokhagyma és kétféle magliszt (makadámdió és kókusz). 

Csakhogy.

A recept szerint felforrósított kókuszolajban kellett kisütnöm, és neki is kezdtem, szépen kanálnyi darabokat adagoltam a masszából. Hagytam békén, mert tudom a karfiolkrokett példájából, hogy amíg nem keletkezik egy kis kéreg rajta, addig nem szabad macerálni. Aztán csak meg kellett fordítani és akkor ért a meglepetés. DARABOKRA esett... Egészen apróra, mintha zsemlemorzsát pirítottam volna
 Ilyen lett a végeredmény
Nahát ezt nehéz lesz mártogatni a közben elkészített uborkás-"tejfölös" szószba (a tzatzikihez hasonlít leginkább és csak kókusztejszín, fokhagyma, citromlé, só és reszelt uborka kell hozzá). 

De majd én megoldom!- gondoltam. Tettem hozzá hát még egy tojást, ennek ellenére a következő adag is morzsaként végezte. Finom morzsaként, de mégsem ez volt a cél... Sajnáltam a sok alapanyagot meg energiát, úgyhogy nekiálltam a sütőt előmelegíteni és sütőpapírra egy ételkarikával korongokat gyártani a masszából. Csakazértis.

Itt a végeredmény


Egészen jó lett :)




Nincsenek megjegyzések: