2013. január 20., vasárnap

A konyhatündér

Ma az egész napomat szinte a konyhában töltöttem... bár későn kezdtem, mert későn feküdtem le...

Hétfőn névnapom lesz, így a munkahelyemre szükséges némi ennivalót készítenem, ha felköszöntenének véletlenül. Innivalót már beszereztem, gondoltam sütögetek kicsit. Paleot is meg nem paleot is. Ki-ki választása szerint ehet majd. Még az a szerencse, hogy van másik Ági nevű kolléganőm, és ő is főz, szóval osztozkodtunk. Ő csinál palacsintát meg piskótát, én meg Mozart-golyót és paleo almatortát. Meg sütöttem egy kis paleo-fasírtot is.

A torta jelentem isteni lett!! Igazából itthon enném meg annyira finom. Van benne: alma reszelve, datolya főzve és turmixolva, fahéj, kókuszreszelék, egy kis xilit, mandula őrölve és szeletelve meg tojás. Van róla kép is a telefonomban, de nem adja vissza igazán a látványt sem, az ízét meg végképp nem. De azért ideteszem, hogy legyen kép is :))) A fasírtban is alma szerepel kenyér helyett, meg só, bors, hagyma, fokhagyma és a bundája őrölt szezámmag.

A Mozart-golyó már rutinból megy, az az igazi szénhidrátbomba. Mit mondjak, nehéz megállni, mert imádom az ízét, de most ez van és kész. A golyókészítés tévé előtt is megy, de a csokiba forgatáshoz azért kivonultam a konyhába.

Még egy sütit akartam készíteni, de ahhoz kellett volna 15 dkg tisztított vaj (ghi), vettem is 20 dkg vajat és elkezdtem szépen melegíteni meg leszedni a mindenfélét a tetejéről. Na az eredmény az lett, hogy 10 deka tisztított vajat kaptam.... szóval holnap bolt... :)

Holnap este meg kicsilánnyal fogok kókuszgolyót készíteni, mert 23-án tartja a névnapját és szeretne bevinni az osztálytársainak sütit, kedden meg elég későn ér haza, csak 8 körül. Aki ismer minket az most érdekesen nézhet, de elárulom, hogy idéntől tettük át januárra a névnapját, mert kérte. Mindig szomorú volt, hogy az ő névnapja a nyári szünidőre esik, és sosem tudja megvendégelni az osztálytársait semmivel, és nem is köszöntik őt fel, úgyhogy találtunk a  naptárban még egy névnapot neki. Az meg külön boldoggá tette, hogy az enyémhez közel van és akkor együtt ünnepelünk. Nekem viszont így duplán kell sütögetnem.

De igazából ezt nem is bánom.

5 megjegyzés:

Györgyi írta...

BOLDOG, Boldog Ünnepet! A kaják csoda finomnak tűnnek. Remélem mindenkinek ízleni fognak!
Ölellek

natimama írta...

Paleo fasíííírt? Hmmm...
Olyannyira szokatlan, hogy csak harmadik nekifutásra sikerült leírnom ide... :o)))

Azért bevállalnék egy kóstolást. :o)

natimama írta...

Ja, és hát persze, hogy boldog névnapot! Mesinek is! :o)))))

Cinkapanna írta...

Köszönöm mindenkinek! Ha gondoljátok közzétehetem a recepteket :) Az almatorta osztatlan sikert aratott idebenn

natimama írta...

Gondoljuk/gondolom. Jöhetnek a receptek. Mozart golyóé is... :o))))