2013. január 31., csütörtök

Vacsoraötlet

Nem a dicsekvés miatt (de... de talán mégis...), tegnap olyan finom paleo-vacsit csináltam az ajándékba kapott receptkönyvből, hogy magam is elcsodálkoztam. Kedvesemnek is ízlett és jóllakott tőle, bár ő ha jól emlékszem 4 db fél körtét evett meg... :) Íme a kép:

És szokásomtól eltérően recept is:

3 db körte
20 dkg darált hús
3 cm-es gyömbérdarab
1 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors
citrom leve
saláta
olívaolaj
bacon
állati zsír (ez nálam a korábban sütött kacsa zsírja volt)

Szóval az elkészítés sem bonyolult, érdemes előre 180 fokra bemelegíteni a sütőt. A darált húst összekeverjük a zúzott fokhagymával és a reszelt gyömbérrel (isteni illat lesz a konyhában! A gyerekek kijöttek megnézni mit csinálok... bemutattam nekik a gyömbért...). Sózzuk, borsozzuk.
A körtéket félbevágtam, kiszedtem belőle a magházat úgy, hogy egy kis gömb alakú lyuk lett benne. A vágott felületet megkentem a friss citrom levével, hogy ne barnuljon, majd betöltöttem a gombóckákat. Tepsibe tettem, amit kikentem kacsazsírral és a húst is vékonyan bekentem vele, majd a sütőben 35 perc alatt megsütöttem.
 
Amíg sült, a bacont megpirítottam, lecsöpögtettem, és a salátát olívaolajjal meg egy kis maradék citromlével összeforgattam. A tányérra kitettem, már csak a körtékre várt, amikor Drágám hazaért a jó illatokra. Rögtö közölte, hogy a tornából most pihenőnapja van :))
 
A receptben eredetileg két körte szerepelt, de nekem 3-ra is kijött. És hogy ne érje szó a ház elejét, egy kis reklám a recept kitalálójának: Mezei Elmirának ebből a könyvéből származik. És van neki egy blogja is szintén receptekkel ITT. (Egyébként az olvasnivalók között itt nálam jobb oldalt is megtaláljátok)
 
 

Nincsenek megjegyzések: