2014. október 28., kedd

Bátorság

Ha valaki évekkel ezelőtt azt mondja nekem, hogy képes leszek csak úgy "összedobni" valamit ami ehető, és bonyolultabb a rántottánál, akkor kinevetem. 

Tudniillik én vagyok a szakácskönyvírók álma. Szűz jegyemhez méltóan mindent kimérek a könyv szerint, persze előre, és ettől úgy néz ki a konyha, mintha valami főzőműsor díszlete lenne. Ezen felül... hogyismondjamcsak.... nem igazán izgatott a téma, kötelesség volt és kész. Kedvesnek mindjárt az elején meg is mondtam, hogy ne számítson konyhatündérre. Minden másban persze álmai asszonya vagyok, de ezt ne várja tőlem. Ennek ellenére mégsem szaladt el :)

NADE JÖTT A PALEO.

Újra kellett tanulni egy csomó mindent, és ennek leple alatt pótolhattam hiányos főzési tudományomat is (mert azért érdeklődéshiányomban ez is benne volt: az ember azt szereti csinálni, amt tud). Úgyhogy mára minden bizonnyal én lettem az álomnő, mert elégedett csendeket hallok és mosolyokat látok a tányérba temetkező szeretteim irányából...

De hogy ezt most miért is írtam? Mert ma volt az első "amit találok abból ennivalót csinálok"- napom, és nagyon finom lett!!! Alapanyagok : felső csirkecomb a fagyasztóból 6 db, 2 db édesburgonya, 2 db sárgarépa, 2 db érett körte és 4 szem érett ringló (naggyon érettek, utolsó pillanat), fél lilakáposzta a múltkori kacsás ebédből (szóval ez sem a legfrissebb szerzemény). A csirkéket fogtam és befűszereztem a kedvenc fűszereimmel ( só, bors, csili, oregánó, bazsalikom), majd öntöttem rá olajat (éppen szőlőmagolaj volt itthon, ajándékba kaptam, gondoltam kipróbálom, mert az olíva elfogyott). Rádobáltam a zöldséget, gyümölcsöt, alufóliát tettem rá és egy órára betoltam a sütőbe.

Amíg sültek a csajok, addig a lilakáposztát csináltam meg ( hagyma ghí-n megfuttatva, eritrittel karamellizálva, pirospaprikával megszórva, majd rádobtam a besózott, csíkokra vágott káposztát. Kapott még köménymagot a nyakába és a végén ecetet).

A végeredmény itt látható










Nincsenek megjegyzések: