2014. október 31., péntek

Tiramisu könyvből

Vettem egy nagyon szép paleo desszertes könyvet még a nyáron. Ízléses fotók, egyszerű leírások, olyan kis kézbevaló, karcsú darab. Ő az:



Nézegettem, és találtam egy olyan receptet, amihez minden van otthon, ki se kell mozdulnom. Igen, a tiramisut. Igaz, kicsilány a borítón szereplő csodát szerette volna, dehát ilyen az élet...

Tésztájában dió szerepel, kisétáltam hát a sufniba és behoztam egy keveset. Kicsilánnyal megtörtük a 15 dkg-ot, nem tartott sokáig, és közben jól azórakoztunk az ugráló, guruló héjakon. Elmélkedtünk kicsit a dió formáján ( olyan, mint az agy), és picurkám megcsillogtatta csonthéjasokról szerzett tudását is. Ez utóbbi a jövő kedden írandó témazáró okán sem volt elveszett idő...

De ennyit a tudományról, vissza a sütihez. Elengedhetetlen kelléke két 18 cm átmérőjű tortakarika, ami bevallom nekem nem volt, de a jövőre való tekintettel beruháztam  rá. A tészta eritrittel felvert tojássárgája kakaóval, felvert tojásfehérje és a dió keveréke. Itt meg kell álljak kicsit.

Először is a könyv szerint a fehérjét kell eritrittel felverni, és a tojássárgáját hozzáadni, de én fordítva csináltam, mert "előző életemben" úgy tanultam. Másodszor a recept nemes egyszerűséggel annyit írt, hogy 15 dkg dió. Lehet, hogy szőrszálhasogató vagyok, de azért oda lehetett volna illeszteni a "darált" szót.... 

Na mindegy, éles logikámmal feltételeztem, hogy nem egészben vagy darabokban kell belekevernem a tésztába, úgyhogy bedobtam a kávédarálóba. Újabb szembesülés az olajtalanítás nagyszerű eljárásával, ami nálam elmaradt, így a darálóból masszát tudtam kikanalazni- természetesen a darabok kiemelését követően..

E közjáték után 15 perc alatt megsült a két réteg tortalap, amíg sültek csináltam a krémet. Olvasom a könyvet, aszondja hogy: verjem habbá a cocomas tejszínt. Hát én gépre kaptam, majd öt perc halláskárosító berregés után feladtam. Sikerült ez már valakinek?? Azért nem keseredtem el, gondoltam krém lesz, nem baj ha folyik kicsit, úgyis lesz benne zselatin. Mert a másik fele négy tojássárgája eritrittel vízgőz felett összeolvasztva kis vaníliával és zselatinnal.

Ez a másik, amiért mérges vagyok... Mi az hogy négy tojássárgája??? Mit csináljak a fehérjével?!!  Nem lehet mindig sült hagymát enni.... Illik az a tiramisuhoz?

A végén aztán sikerült az egyik tortakarikában lévő alapra felépíteni a tiramisut: meglocsoltam kávéval, rétegeztem rá krémet, beleügyeskedtem a másik tésztát, újabb krémréteg és hűtő két órára.... Tálalás előtt kakaóport kapott és jött az izgalom, hogy mi történik a karikalevételkor....

Egyben maradt!!!!



Ja, és finom. :)

Jótanács: édesszájúaknak kicsit több édesítést elbír és nem árt neki egy kis rum sem... Sőt!!!!



Nincsenek megjegyzések: